Presiahli ste limit povolených stiahnutí. Tento limit sa obnovuje každú noc.

Povinnosť pre správcov a SVB umožniť prístup

img
  • JUDr. Jozef Štora, LL.M., MBA
  • V súlade s § 33 ods. 3 písm. b) zákona č. 324/2011 Z.z. o poštových službách sú adresáti povinní zabezpečiť poštovému podniku nerušený prístup k domovej listovej schránke. Tento prístup musí byť voľný a bezpečný za každých okolností, a to tak, aby doručovateľ mohol zásielku riadne, bezpečne a načas doručiť.

    Oznam pre správcovské spoločnosti a vlastníkov bytových domov

    Spoločnosť Cromwell a. s. je od roku 2012 oficiálne registrovaným poštovým podnikom. Prostredníctvom vlastnej siete doručovateľov každoročne zabezpečuje distribúciu miliónov zásielok, ako sú faktúry za telekomunikačné služby, energie, vodu, výpisy, predpisy poistného a ďalšie dôležité dokumenty, ktoré adresáti očakávajú a sú pre nich nevyhnutné.

    V súlade s § 33 ods. 3 písm. b) zákona č. 324/2011 Z.z. o poštových službách sú adresáti povinní zabezpečiť poštovému podniku nerušený prístup k domovej listovej schránke. Tento prístup musí byť voľný a bezpečný za každých okolností, a to tak, aby doručovateľ mohol zásielku riadne, bezpečne a načas doručiť. Domové listové schránky by mali byť umiestnené:

    • v bytových domoch pri vstupe alebo na prvom nadzemnom podlaží,
    • v iných objektoch pri vstupe do týchto priestorov,
    • v rodinných domoch na hranici oploteného pozemku.

    Aby spoločnosť Cromwell a. s., ako poštový operátor, mohla túto zákonnú povinnosť efektívne napĺňať, je nevyhnutné zabezpečiť jej doručovateľom voľný prístup k poštovým schránkam alebo im umožniť prístup prostredníctvom kľúča či elektronického čipu. Len tak je možné zabezpečiť plynulé, bezproblémové a spoľahlivé doručovanie zásielok.


    Správcovské spoločnosti zohrávajú v tejto oblasti kľúčovú úlohu, pretože práve prostredníctvom ich spolupráce je možné:

    • zjednodušiť a zefektívniť prístup doručovateľov k objektom,
    • znížiť zbytočné vyrušovanie obyvateľov,
    • predchádzať nedoručeniu zásielok z technických príčin.


    Pristupujeme k tejto spolupráci zodpovedne a transparentne:

    • predloženie dokladov o zákonnej registrácii a oprávnení na výkon poštových služieb,
    • záruka, že kľúče/čipy budú použité výhradne počas doručovania,
    • odovzdanie kľúčov na základe preberacieho protokolu,
    • úhrada nákladov spojených s výrobou kľúčov/čipov.

    V prípade otázok alebo záujmu o spoluprácu nás neváhajte kontaktovať:

    Bratislavský kraj
    Ján Kovalčík:
    📧 jan.kovalcikml@cromwell.sk,
    📞 +421 918 348 116


    Ostatné kraje
    Ing. Zuzana Oravcová:
    📧 zuzana.oravcova@cromwell.sk,
    📞 +421 907 526 239

    AUTOR
    img

    Ďalšie články z kategórie

    Odporúčame

    Rekodifikácia zákona číslo 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka obsahuje aj úpravu vecných práv a povinností, týkajúcich sa správy domov. Nemohli sme nereagovať a preto prinášame kompletné znenie navrhovaných úprav a pripomienky, ktoré sme vzniesli.  

    Čítať viac

    S ohľadom na Nariadenie vlády SR číslo 353/20025 Z. z., ktorým sa vykonávajú niektoré ustanovenia zákona o adresnej energopomoci, si môžete stiahnuť naše usmernenie, vhodné pre vlastníkov, aby si mohli preveriť či nárok na energopomoc majú, alebo nie. Zároveň sú k dispozícii na stiahnutie aj relevantné predpisy. Doplnené o zmeny 11.12.2025 a 13.12.2025.

    Čítať viac

    V ostatnom čase sa vyskytujú často požiare, ktorých zdrojom je elektrická kolobežka alebo bicykel. Príčinou je najčastejšie porucha pri ich nabíjaní. Prečo môže batéria začať horieť a prečo nesmiete, áno nesmiete, nabíjať svoju kolobežku či bicykel v spoločných priestoroch?

    Čítať viac
    Cookies Detaily
    Táto webstránka používa súbory cookies

    Na prispôsobenie obsahu a reklám, poskytovanie funkcií sociálnych médií a analýzu návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Títo partneri môžu príslušné informácie skombinovať s ďalšími údajmi, ktoré ste im poskytli alebo ktoré od vás získali, keď ste používali ich služby.